Формы, контуры, топливный бак и фара головного света верны очертаниям мотоцикла, появившегося в 1993 году. Знаменитый ни с чем несравнимый стальной бак в очередной раз был оснащен хомутом для крепления, как и первый Monster.
Monster 1200 оснащен новейшим двигателем Testastretta 11° DS, который обеспечивает не только выдающуюся мощность и крутящий момент, но и полную плавную выдачу мощности прямо с нижнего конца. Непрерывно гладкая легкоуправляемая приемистость гарантирует полноценное удовольствие от езды.
Двухцилиндровый двигатель Ducati на Monster 1200 выдает мощность 150 л.с. при 9250 об/мин (на 15 л.с. и 5 л.с больше, чем у предыдущих Monster 1200 и Monster 1200 S, соответственно) и максимальный крутящий момент 126,2 Нм при 7750 об/мин. Точное электронное управление дроссельной заслонкой обеспечивает Monster 1200 исключительно высокую производительность и выдающуюся точность езды. Кроме того, новый Monster 1200 строго соответствует стандартам ЕВРО 4
Комплексный электронный модуль с тремя различными режимами езды (спорт, туризм и город) включает в себя инерциальный измерительный блок (IMU), который передает информацию в системы АБС Bosch Cornering и Ducati Wheelie Control (DWC). Первоклассная электроника придает Monster 1200 свойственную Ducati истинную спортивную мощность, но делает это таким образом, чтобы она была доступной для всех, одновременно обеспечивая высокий уровень активной безопасности.
Adjustable 795 - 820 mm (31.30 - 32.28 in)
1,435 mm (56.50 in)
DISPLACEMENT | 1,198 cc |
POWER* | 150 hp (110.3 kW) @ 9,250 rpm |
TORQUE* | 93.1 lb-ft (126.2 Nm) @ 7,750 rpm |
DRY WEIGHT | 187 kg (412 lb) |
SEAT HEIGHT | Adjustable 795 - 820 mm (31.30 - 32.28 in) |
SAFETY EQUIPMENT | Cornering ABS, Ducati Traction Control, Ducati Wheelie Control, Riding Mode |
VALVE CLEARANCE CHECK (DESMOSERVICE) | 30,000 km (18,000 mi) |
Adjustable 795 - 820 mm (31.30 - 32.28 in)
1,485 mm (58.46 in)
DISPLACEMENT | 1,198 cc |
POWER* | 147 hp (108 kW) @ 9,250 rpm |
TORQUE* | 91 lb-ft (124 Nm) @ 7.750 rpm |
DRY WEIGHT | 185 kg (408 lb) |
SEAT HEIGHT | Adjustable 795 - 820 mm (31.30 - 32.28 in) |
SAFETY EQUIPMENT | Cornering ABS, Ducati Traction Control, Ducati Wheelie Control, Riding Modes |
VALVE CLEARANCE CHECK (DESMOSERVICE) | 30,000 km (18,000 mi) |
The Monster 1200 engine is the Testastretta 11° DS twin-cylinder, 1198 cm3 with 4 valves per cylinder, liquid cooled. Euro 4 type-approved (only for countries where Euro 4 standard applies) it is the structural element of the suspension set-up with coupling points for the trellis frame.
Thanks to the new throttle body and the dedicated exhaust, the second generation Testastretta 11° DS engine generates a power which can be compared with that of a 3/4 cylinder engine and is able to reach even greater performance levels.
The Testastretta 11° DS engine is coupled to an impressive side-mounted 2-1 staggered shotgun exhaust that makes no secret of the performance of which the new Monster 1200 is capable.
The Ride-by-Wire (RbW) system is an electronic interface between the Monster's twistgrip and engine, which configures an ideal power response depending on the riding mode selected
The new Monster 1200 is fitted with an adjustable seat that can adapt to the needs of riders all over the world. The seat height can easily be adjusted to the lowest (795 mm) or highest (820 mm) positions.
The Monster 1200 features a strong die-cast aluminium single-sided swingarm that ensures high rigidity, low weight, and excellent stability, providing also a technical and professional look.
The Monster 1200 S has a fully adjustable 48 mm diameter Öhlins fork front suspension,
The Monster 1200 S is equipped at the front with two M50 Brembo radially mounted monobloc callipers and discs which are 330 mm in diameter.
The Monster 1200, in both the standard version and the S version, is equipped with the Ducati Safety Pack (DSP) which, thanks to the Bosch Inertial Measurement Unit (IMU) integrates the Bosch 9.1 MP Cornering ABS, the Ducati Traction Control (DTC) and the Ducati Wheelie Control (DWC) devices which contribute to highlighting the dynamic performance, optimising control and offering high levels of safety.
The headlight is another element which has always been characteristic of the Monster.
The Monster 1200 dashboard has a last generation TFT colour display.
The Monster 1200 S is equipped as standard with Ducati Quick Shift (DQS) up/down, an electronic system originating from racing bikes which allows the rider to shift to a higher gear without using the clutch or closing the throttle and without using the clutch but just with the throttle closed when shifting down.